loading...
توس بلاگ
میر علی اصغر موسوی بازدید : 307 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)


در بین بازی های تیراندازی اول شخص داستان بازی تا حدی می تواند به محل هاو شخصیت ها جان ببخشد و بازیکن را به گونه ای وادار به بازی کردن کند. ازهمین رو باید انتظار داشته باشیم تا طراحان این بازی نیز به این نکته توجهداشته باشند و آن را رعایت کنند تا بازی از نظر داستانی دچار مشکل نشود.چرا که از روی پیش نمایش های به دست آمده نمی توان به طور کامل داستانبازی را حدس زد.

گیم پلی:

یکی از مهمترین بخش هایی که هر بازیکن با آن بسیار سر و کار دارد و هرچه زیباتر بودن آن می تواند بازیکن های بیشتری را به خودش جذب کند بخش گیمپلی است. در بازی های قبلی ای که توسط شرکت های مختلف بازی سازی در کشورتولید شده است می توان از گرشاسب نام برد که دارای یک گیم پلی جالب بود وتوانست در سطح بین المللی نیز نامی نه چندان بزرگ از خودش به جای بگذرد.



مهمترین مشکلی که در هر بازی وجود دارد باگ ها هستند. این امر تنهامختص به بازی های ایرانی نیست و حتی بازی های بسیار بزرگی مانند Batman:Arkham City نیز شامل این باگ ها می شوند. البته با توجه به امکاناتمحدودی که در اختیار شرکت های ایرانی قرار دارد می توان از باگ های کوچکبه راحتی گذر کرد.

با توجه به پیش نمایش هایی که از این بازی در سایت اصلی آن ها بهنمایش در آمده است مبارزه در خلیج عدن دارای یک گیم پلی روان است و بهنوعی شما می توانید از آن به عنوان یک بازی شوتر اول شخص لذت کافی راببرید. البته نکته های ریزی نیز در آن وجود دارد و ممکن است بازیکن هایحرفه ای را یاد بازی هایی مانند ندای وظیفه و یا نیروی دلتا(Delta Force)اندازد. برای مثال طرح نقشه و مسیر یاب بازی به مانند ندای وظیفه 4 میماند.




در خصوص گیم پلی در این بازی ها باید به انوع اسلحه و تجهیزاتی که دربازی مشاهده می شود نیز اشاره کرد. در بیشتر پیش نمایش های این بازی شمامی توانید اسلحه M16 را مشاهده کنید که به عنوان اسلحه نیروی دریای ماشناخته نمی شود. البته سلاح هایی مانند Ak47 یا ژ3 نیز در بازی دیده میشود و باید این را نیز یاد کنیم که طراحی این سلاح ها به خوبی انجام شدهاست. در زیر نگاهی به بیشتر اسلحه ها و بالگردهایی که در پیش نمایش هایبازی دیده شده است داریم:

سلاح ها

سلاح هجومی M-16 : ساخت ایالات متحده امریکا ، ظرفیت خشاب : 20 الی 30تیر ، کالیبر : 5.56*45 میلی متر ، دارای 3 وضعیت تیراندازی : ضامن ، تکتیر ، رگبار ، وزن: 4 کیلوگرم با خشاب پر ، طول : 1 متر، نواخت تیر: 700تا 950 گلوله در دقیقه

سلاح هجومی AK-47 : ساخت شوروی سابق ، ظرفیت خشاب : 30 گلوله ، کالیبر: 39*7.62 ، وضعیت تیراندازی: تک تیر ، ضامن و رگبار ، طول : 870 متر ،وزن : 5 کیلوگرم با خشاب پر ، نواخت تیر : 600 تیر

راکت انداز RPG-7 : ساخت شوروی سابق ، وزن: 7 کیلوگرم ، کالیبر : 85 میلی متر

تیربار PK : ساخت شوروی سابق ، وزن: 9 کیلوگرم ، تغذیه با نوار فشنگیا خشابهای 200 یا 250 گلوله ای ، نواخت تیر: 650 تا 850 تیر در دقیقه ،کالیبر : 7.62*54 ، طول: 1 متر و 20 سانتی متر

مسلسل دستی Uzi : وزن: 3.5 کیلوگرم ، کالیبر: 9 میلی متر، نواخت تیر:600 تیر در دقیقه ، طول: 640 میلی متر، وضعیت تیراندازی: ضامن ، تک تیر ،رگبار

سلاح کمری M1911 : ساخت ایالات متحده آمریکا ، ظرفیت خشاب : 7 تیر ،کالیبر : 0.45 اینچ ، وزن: 1 کیلو و 100 گرم ، نواخت تیر: 20 تا 30 گلولهدر دقیقه

بالگردها:

بالگرد UH-1 هیویی ، ساخت شرکت بل آمریکا ، برد پروازی : 507 کیلومتر ، سرعت: 217 کیلومتر بر ساعت

بالگرد SH-3 ، ملقب به سی کینگ "پادشاه دریا" ، سازنده : شرکتسیکورسکی در آمریکا برد پروازی : 1000 کیلومتر ، سرعت: 267 کیلومتر برساعت. یکی از نکات ظریف در طراحی این بالگرد بوده است که نشان های نیرویدریایی به وضوح بر روی آن نمایان است و این خود نکته سنجی و ریز بینی بازیسازان را نشان می دهد.

گرافیک و صداگذاری:

مهمترین مشکلی که در بازی های گذشته که توسط بازی سازان ایرانی به چشممی خورد سطح پایین گرافیک بازی بود. این امر حتی در بازی بزرگی مانندگرشاسب نیز وجود داشت به طوری که نمایش های بین بازی بسیار عالی بودند اماگرافیک خود بازی سطح قابل قبولی نداشت.

این بار در بازی مبارزه در خلیج عدن ما با محیط دیگری روبرو هستیم کهگرافیک خوبی را نیز دارد. با توجه به پیش نمایش های عرضه شده، این بازیبیشتر در مناطق خشک دنبال می شود و البته مراحلی نیز در آب و در قالباسکورت های دریایی و قایق های تندرو وجود دارد.



گرافیک بازی در محیط های باز به نظر خوب می آید و به گونه ای باعث دلزدگیشما از بازی نمی شود. همچنین در محیط های بسته نیز می تواند رضایت شما راجلب کند. البته در این بازی نباید انتظاراتی مانند افکت های بسیار عالی ویا قدرت تخریب پذیری بالا باشیم.

صدا گذاری ها نیز در حد قابل قبولی است و می تواند حس یک منطقه جنگیرا به شما القا کند و البته جالبترین قسمت بازی مکالماتی است که به زبانفارسی رد و بدل می شود.

سخن آخر:

همانطور که مشاهده کردید این بازی می تواند به عنوان یکی از بهترینبازی های ساخته شده توسط بازی سازان ایرانی باشد و همچنین قدرت آن را نیزدارد که رتبه ای بهتر از بازی گرشاسب در سطح بین المللی نیز دریافت کند.امیدواریم مردم ایران این بازی را خریداری کنند و با کمک به شرکت های بازیسازی در کشور به روند رو به رشد این صنعت در کشور یاری برسانند.

بازی مبارزه در خلیج عدن قرار است در بود در آخر اسفند ماه سال گذشتهوارد بازار شود و بر اثر مشکلات به تاریخ 29 فروردین و روز ارتش موکول شد.تریلر نهایی بازی را می توانید در زیر مشاهده کنید.


لینک دانلود


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 288
  • کل نظرات : 18
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 19
  • بازدید امروز : 60
  • باردید دیروز : 21
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 142
  • بازدید ماه : 721
  • بازدید سال : 9,352
  • بازدید کلی : 205,882