loading...
توس بلاگ
میر علی اصغر موسوی بازدید : 264 یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

جدید ترین سلاح ها

اسلحه ی تایپ 86 اس نمونه های تطبیق شده دیگری هم دارد که به رسم چینی ها فشرده شده.این مشکلیست که نمونه ی نهایی این مدل با نام والمت ام 82 توسط امریکا تولید شده(امریکا از رو جنس چینی تولید می کنه !!هه هه!!)که 4 سال پیش طرح نمونه ی کلاشینکف این محصول(استاندارد با کلاش) شد.

در ارتقا دادن این اسلحه ماشه و دسته ی ریختگری شده و همینطور یک سیستم کنترل اتش در سمت راست اسلحه به وجود امده.

اسلحه هایی که این اسلحه از طرح اونها استفاده کرده:

اگ:جای محکم گرفتن دست

فاماس:طریقه ی حمل و نقل صلاح دقیقا مانند فاماس می باشد و سیستم نشانه روی و بازکردن ان نیز همینطور و همچنین دسته ی ریختگری شده.

تایپ 86 اس از استاندارد کالیبر کلاش بهره می گیره و دارای کالیبر 7.62 هست.


erix anti tank missile


اریکس یک سیستم موشکی ضد زره سنگین کوتاه برد است که برای واحدهای پیاده نظام و نیروهای ویژه طراحی و ساخته شده است ، این سیستم ضد زره برای استفاده در موقعیتهای خاص و فضاهای محدود ( همانند جنگهای شهری و کوماندویی ) بسیار مناسب و مؤثر است .

اریکس توسط کنسرسیومی مرکب از MBDA فرانسه و صنایع هوافضای کانادا تولید می گردد ، در سال 1989 فرانسه و کانادا تفاهم نامه ای را برای تولید اریکس با سرمایه گذاری مشترک امضا نمودند و در سال 1994 بعد از سالها تحقیق و آزمایش اریکس وارد خدمت ارتشهای فرانسه و کانادا گردید و تا این لحظه ارتشهای نروژ ، برزیل ، مالزی نیز از اریکس بهره می برند .





اریکس ، می تواند بر ضد اهداف زرهی متحرک و ثابت مورد استفاده قرار گیرد ، کمترین برد عملیاتی آن 50 متر و بیشترین برد آن 600 متر می باشد . اریکس می تواند بر ضد انواع زره های کلاسیک ، تقویت شده و انعکاسی استفاده گردد . علاوه بر اهداف زرهی ، ساختار اریکس به گونه ای طراحی شده است که قادر به انهدام انواع خاکریزها ، سنگرها و استحکامات بتونی نیز می باشد .

اریکس را می توان به صورت نشسته یا دراز کش از روی شانه شلیک نمود همچنین امکان استفاده از سه پایه نیز وجود دارد .





موشک اریکس ، از نوع هدایت شونده باسیم است و از یک سیستم هدایت نوری نیمه خودکار بهره می برد . در انتهای موشک اریکس یک منبع تولید کننده مادون قرمز وجود دارد . سیستم هدف گیر اریکس با استفاده از این امواج می تواند مسیر موشک را تشخیص داده و در صورت لزوم توسط سیم رابط با موشک مسیر را تصحیح نماید .

موشک در کمتر از 5 ثانیه آماده شلیک می گردد ، بعد از شلیک موشک تنها وظیفه تیرانداز تنظیم نگه داشتن سیستم هدف گیر اریکس بر روی هدف تا زمان اصابت می باشد .








در زمان شلیک موشک سرعتی در حدود 18 متر در ثانیه می گیرد و در زمان رسیدن به مرز 600 متر ، سرعت موشک از مرز 245 متر در ثانیه نیز می گذرد .


کلاهک جنگی 137 میلیمتری موشک مجهز به سیستم دو گانه High Explosive بوده و قادر به نفوذ در خودروهای مجهز به زره های انعکاسی به میزان 90 سانتی متر است
.
سلاح PHaSR پنتاگون با برد 4 کیلومتر





سلاح جدید و ترسناک وزارت دفاع آمریکا- پنتاگون- که در آینده بیشترین استفاده را در ارتش آمریکا خواهد داشت اینست.

برای ساخت این سلاح که حتی عکسهایش نیز ترس را القا می کند از سریال مشهور Star Trek الهام گرفته شده است و با سیستم لبزر کار می کند. این سلاح در آینده بیشترین استفاده را در ارتش آمریکا خواهد داشت.

سلاح جدید آمریکایی در لابراتوار پایگاه هوایی کیرتلند در ایالت نیومکزیکو به مرحله پیشرفت رسیده است.



این تصویر تغییر اندازه داده شده. برای نمایش آن به صورت کامل لطفا روی این نوار کلیک نمائید. اندازه اصلی تصویر 1838x1072 و حجم آن 146KB می باشد.



این اسلحه PHaSR یا The Personnel Halting and Stimulation Response نام دارد و یک سلاح کاملا لیزری است. مانند سلاحهای دیگر کشنده نیست. دشمن فرضی به محض تأثیر سلاح به صورت مقطعی اما دراز مدت کور می شود و جهت یابی اش کاملا مختل می گردد. سلاح جدید که برمبنای تکنولوژی لیزر کار می کند کیلومترها برد دارد. PHaSR مرمی ندارد اما دشمن فرضی را از فاصله 4 کیلومتری هدف قرار می دهد.

به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه به نقل از حریت، سازمان ملل در سال 1995 استفاده از سلاحهای کورکننده را ممنوع اعلام نمود. اما این سلاح با بقیه اسلحه های کور کننده فرق دارد و به دلیل استفاده از شدت تابش لیزر کمتر، کوری مقطعی در اصابت شوندگان ایجاد می کند. به این ترتیب این اسلحه جزء اسلحه های ممنوع اعلام شده سازمان ملل نیز نمی گردد.

برای سازندگان این اسلحه مخوف که در مارس 2006 عملیات پیشرفت آن به پایان رسید معادل 250 هزار دلار جایزه داده شده است.




برچسب ها سلاح های جدید ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 288
  • کل نظرات : 18
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 23
  • آی پی دیروز : 23
  • بازدید امروز : 195
  • باردید دیروز : 88
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 365
  • بازدید ماه : 944
  • بازدید سال : 9,575
  • بازدید کلی : 206,105